Consumentenrecht
De commercie is het kloppend hart van het bedrijf. Dynamisch, snel en veelal met intensief gebruik van sociale media. Door snel wijzigende Europese en Nederlandse wetgeving op het gebied van consumentenrecht gelden nieuwe verplichtingen waar bedrijven veelal onvoldoende van op de hoogte zijn.
Zo is het adverteren van de prijs, het verkoopproces en het benaderen van consumenten voor marketing doeleinden inmiddels sterk gereguleerd. Wij geven het concrete antwoord op veel voorkomende, praktische vragen zoals:
- Hoe voorkom je torenhoge boetes als gevolg van het niet naleven van deze verplichtingen?
- Mag ik op mijn website productelementen vooraf aanvinken?
- Wat zijn de juridische spelregels voor een webshop?
- Wie mag ik een nieuwsbrief toezenden (wanneer gebruik ik een opt-in/opt-out)?
- Hoe ga ik om met beschermde persoonsgegevens?
- Welke prijselementen moeten in de aanbiedingsprijs zijn opgenomen en welke kosten mag ik additioneel in rekening brengen?
- Mag ik mijn database ook telefonisch benaderen?
En als het toch een keer mis is gegaan, bieden wij ondersteuning en advies bij de afhandeling van klachten en aanschrijvingen door overheidsinstanties of consumentenorganisaties.
Onze laatste artikelen
Wij helpen je graag opweg door onze kennis beschikbaar te stellen. Heb je vragen over een specifiek bericht, dan kun je te allen tijde contact met ons opnemen.