E-commerce en Reclame
Het gebruik van e-commerce en reclame is een waardevolle strategie om nieuwe klanten te werven. Zeker met sociale media kan op een voordelige manier reclame worden gemaakt. Het is onze ervaring dat dit ook veel vragen kan oproepen:
- Welke prijselementen moeten in de aanbiedingsprijs in mijn reclame zijn opgenomen en welke kosten mag ik additioneel benoemen?
- Voldoet mijn advertentie aan de juridische spelregels?
- Waar moet ik rekening mee houden als ik een prijsvraag/promotionele actie organiseer?
- Kan ik een willekeurige foto gebruiken in mijn reclame/media?
- Waar moet ik aan denken als ik een online wedstrijd organiseer voor kinderen?
- Een bedrijf maakt ongevraagd gebruik van mijn handelsnaam met adwords, mag dat?
- Ik wil de samenwerking vastleggen met mijn mediapartners – waar zit mijn onderhandelingsruimte, welke aansprakelijkheid wil ik accepteren?
Wij kunnen de concrete antwoorden geven op deze vragen en denken graag praktisch mee zodat onze opdrachtgevers in staat zijn een weloverwegen beslissing te nemen. Maar…. wij helpen ook bij onbedoelde problemen als gevolg van reclame uitingen, bijvoorbeeld als er een procedure bij de Reclame Code Commissie aanhangig wordt gemaakt of als een derde meent dat door uw reclame inbreuk gemaakt wordt op zijn (intellectuele) eigendomsrechten.
Onze laatste artikelen
Wij helpen je graag opweg door onze kennis beschikbaar te stellen. Heb je vragen over een specifiek bericht, dan kun je te allen tijde contact met ons opnemen.